Star Trek / The Newborns
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Forum van de gezelligste alliantie van uni 2!
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  IRCIRC  Galaxytool  

 

 IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!

Ga naar beneden 
+4
Toad_Foxxer
Krogtor
KyCaRy
tual
8 plaatsers
AuteurBericht
tual
Ster des doods
Ster des doods
tual


Aantal berichten : 446
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimeza jun 21, 2008 3:57 pm

Een aantal vragen die veel gesteld worden over irc zijn:

Hoe kom ik op irc?

Je gaat naar de site:
http://www.onlinegamesnet.net/

klikt op chat!

typt je gebruikers naam in wat je wilt en je gaat conecten.

als je conect bent join je naar het kanaal #sttn dit doe je door in de server balk /j #sttn in te typen. Dan kom je op ons kanaal.

IK ben op irc maar kan geen account aanmaken. Hoe moet dat?

je typt in de chatbalk beneden /authserv authregistration <authname> <pass> <email>

je krijgt dan een email op het boven ingevulde emailadres waarmee je het account word geactiveerd. Een van ons geeft je dan acces.


Wat is het nut van irc?

Op irc kun je met andere praten of een slag voorbereiden samen met andere. Ik heb bijvoorbeeld op irc nog contact met frank.

Wat is Mirc?

Mirc is een programma waarmee je op irc kan komen. Hier verdere uit leg over zie je onder deze link http://board.ogame.nl/thread.php?threadid=159629


Verdere vragen kun je hier ook stellen dan beantwoord ik ze!

Nu kom je er echt niet meer onderuit , je moet komen!

Voor ik het vergeet hier nog een aantal nutige kanalen:

#ogame.nl (ogame algemeen
#nl.uni2 (uni 2 kanaal)
#sttn (alliantie kanaal)
#sttn.priv (ons prive kanaal)
#frankh99 (frank zijn kanaal)
#tual (mijn kanaal)
#pg (van de alliantie pg)
#.tls (van de alliantie tls)
#[fdf] (van de alliantie fdd)
#ikariam.nl (ander online game van de GF)
#tnt.u2 (kanaal van de tnt)
#centravi (een prive bot van fnord)


commentaar hoor ik graag maar hier houd ik het even bij


Laatst aangepast door frankh99 op za jun 21, 2008 4:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Mededeling van gemaakt;) Dan kan niemand het missen)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://gb1-sophianum.actie-forum.com/index.htm
KyCaRy
Admin
KyCaRy


Aantal berichten : 385
Leeftijd : 52
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedi jun 24, 2008 6:53 pm

tual schreef:
Nu kom je er echt niet meer onderuit , je moet komen!

Ik moet helemaal niets... Wink

Ik ben nooit een voorstander van IRC geweest en ben het nog steeds niet. Ik heb geen tijd voor IRC en zie alleen het nut als we in oorlog zijn. Maar zelfs toen we in oorlog, hebben we IRC niet gebruikt. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik niet van IRC ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sttn.actieforum.com
Krogtor
Licht gevechtsschip
Licht gevechtsschip



Aantal berichten : 29
Leeftijd : 34
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 2:00 am

Ja het klinkt stom, maar waarover moet ik dan praten?? Ik vind het maar overbodig en nutteloos (behalve idd tijdens erg drukke periodes zoals een oorlog).
En ja, ik heb in het begin (toen ik net in de ally zat) vaker een bezoekje gebracht maar dan was er niemand of niemand reageerde.


Citaat :
Wat is het nut van irc?

Op irc kun je met andere praten of een slag voorbereiden samen met andere. Ik heb bijvoorbeeld op irc nog contact met frank.
In uni 2?? Je kunt geen groeps aanval doen, dus zo nauw komt het niet dat je irc nodig hebt. En als dit wel zou kunnen, waarom zou je dan elke dag op irc moeten komen?
Zoals ik al zei, ik vind het overbodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
tual
Ster des doods
Ster des doods
tual


Aantal berichten : 446
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 4:32 pm

KyCaRy schreef:
tual schreef:
Nu kom je er echt niet meer onderuit , je moet komen!

Ik moet helemaal niets... Wink

Ik ben nooit een voorstander van IRC geweest en ben het nog steeds niet. Ik heb geen tijd voor IRC en zie alleen het nut als we in oorlog zijn. Maar zelfs toen we in oorlog, hebben we IRC niet gebruikt. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik niet van IRC ben.

hahaha , je moet toch een beetje spannender maken!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://gb1-sophianum.actie-forum.com/index.htm
tual
Ster des doods
Ster des doods
tual


Aantal berichten : 446
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 4:33 pm

Krogtor schreef:
Ja het klinkt stom, maar waarover moet ik dan praten?? Ik vind het maar overbodig en nutteloos (behalve idd tijdens erg drukke periodes zoals een oorlog).
En ja, ik heb in het begin (toen ik net in de ally zat) vaker een bezoekje gebracht maar dan was er niemand of niemand reageerde.


Citaat :
Wat is het nut van irc?

Op irc kun je met andere praten of een slag voorbereiden samen met andere. Ik heb bijvoorbeeld op irc nog contact met frank.
In uni 2?? Je kunt geen groeps aanval doen, dus zo nauw komt het niet dat je irc nodig hebt. En als dit wel zou kunnen, waarom zou je dan elke dag op irc moeten komen?
Zoals ik al zei, ik vind het overbodig.

Kijk ,ik vind het leuk om wat met frank te kletsen ,maarja jullie blijkbaar niet!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://gb1-sophianum.actie-forum.com/index.htm
Toad_Foxxer
Ster des doods
Ster des doods
Toad_Foxxer


Aantal berichten : 288
Leeftijd : 29
Registration date : 12-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 4:40 pm

Ik vind het ook wel leuk alleen je bent driekwart van de tijd op een bouncer en heeft nix te zeggen en als ik wat zeg krijg ik na een uur pas antwoord nouja
Terug naar boven Ga naar beneden
http://thief-lord.hyves.nl/
rico_foxkiller
Ster des doods
Ster des doods
rico_foxkiller


Aantal berichten : 670
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 4:46 pm

Ten eerste we moeten inderdaad niks. Irc is pas echt nodig in tijden van oorlog en toen waren er ook niet meer mensen op.Ik denk ook niet dat deze FAQ zal helpen. Velen weten wel hoe ze er komen maar komen niet. Misschien dat ik in de vakantie wat uurtjes er te vinden ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
frankh99
Admin



Aantal berichten : 69
Leeftijd : 33
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 6:12 pm

hm in dit geval vind ik het wel weer een keer nodig te reageren!

Ik heb een tijd lang niets van me laten horen maar deze discussie is weer eens hard nodig om te reageren...

Een aantal punten die ik niet vind kunnen / belachelijk vind en een aantal dingen die ik recht wil zetten...

Om maar eens te beginnen:
IRC is niet een programma om enkel over Ogame te praten, 95% van de tijd gaat het over andere onderwerpen wat het een stuk gezelliger maakt, en een alliantie een hechtere groep maakt, onderlinge gezelligheid leid uiteindelijk vanzelf tot betere communicatie en samenwerking...

Dan ga ik nu reageren op de reacties van een aantal mensen die ik niet vind kunnen...

KyCaRy schreef:
tual schreef:
Nu kom je er echt niet meer onderuit , je moet komen!

Ik moet helemaal niets... Wink

Ik ben nooit een voorstander van IRC geweest en ben het nog steeds niet. Ik heb geen tijd voor IRC en zie alleen het nut als we in oorlog zijn. Maar zelfs toen we in oorlog, hebben we IRC niet gebruikt. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik niet van IRC ben.

Volgens mij was het jij het die in eerste instantie positief was over het gebruik van IRC, dat je sins ik gestopt ben hierin bent gaan veranderen kan maar dan is het belachelijk het op deze manier te verworden. Sterker nog indertijd toen we nog een website hadden, 2/3 maanden geleden. Stond er nog in de regels voor de alliantie dat IRC verplicht was voor iedereen, niet dat dit effect had maar toch... Dus nooit een voorstander van IRC geweest klopt ergens niet...

Krogtor schreef:
Ja het klinkt stom, maar waarover moet ik dan praten?? Ik vind het maar overbodig en nutteloos (behalve idd tijdens erg drukke periodes zoals een oorlog).
En ja, ik heb in het begin (toen ik net in de ally zat) vaker een bezoekje gebracht maar dan was er niemand of niemand reageerde.


Citaat :
Wat is het nut van irc?

Op irc kun je met andere praten of een slag voorbereiden samen met andere. Ik heb bijvoorbeeld op irc nog contact met frank.
In uni 2?? Je kunt geen groeps aanval doen, dus zo nauw komt het niet dat je irc nodig hebt. En als dit wel zou kunnen, waarom zou je dan elke dag op irc moeten komen?
Zoals ik al zei, ik vind het overbodig.

het is zoals ik al aangaf een manier om op een gezellige manier (als er gebruik van word gemaakt) te praten met allerlei alliantieleden of mensen van andere allianties. en idd via IRC is contact met mij nog altijd dagelijks mogelijk als ik niet te druk ben met andere dingen. Zoals ik al aangaf op IRC gaat het in 90% van de gevallen over andere onderwerpen dan Ogame. het is een manier om met je alliantiegenoten in contact te komen over van alles en nog wat. Je kan het hebben over real live, sport etc. verzin het maar. Hierdoor verbeterd de communicatie en word je vanzelf een hechtere groep met een goede communicatie.

Toad_Foxxer schreef:
Ik vind het ook wel leuk alleen je bent driekwart van de tijd op een bouncer en heeft nix te zeggen en als ik wat zeg krijg ik na een uur pas antwoord nouja

Bouncer of afk maakt niet heel veel verschil uit, als iemand online is (je ziet het aan de naam) kan je die gene een keer bij naam roepen en hij reageerd vaak wel door de simpele en handige optie Highlight.
En uiteraard waarom zou ik continue mijn oog op het IRC kanaal #sttn houden. daar komt toch niemand dus er word toch niks gezegd... Ik zit daarnaast is nog eens 75 kanalen die een stuk drukker en gezelliger zijn. Dus logisch dat ik daar dan meer aandacht aan besteed.

rico_foxkiller schreef:
Ten eerste we moeten inderdaad niks. Irc is pas echt nodig in tijden van oorlog en toen waren er ook niet meer mensen op.Ik denk ook niet dat deze FAQ zal helpen. Velen weten wel hoe ze er komen maar komen niet. Misschien dat ik in de vakantie wat uurtjes er te vinden ben.

ook voor jou geld dat jij bij de groep hoort die we eerst dagelijks op IRC zagen komen, en de laatste tijd niet meer.
Een FAQ zal bij deze alliantie idd niet helpen, ze willen gewoon niet ( iets dat KyCaRy) ooit eens tegen mij zei over het geringe IRC gebruik, maar het is een goede manier om er de aandacht nog eens op te vestigen.

IK hoop hiermee met nam tual een beetje uit de wind te hebben genomen, zoals sommigen tov hem reageren vind ik absoluut niet kunne, jullie laten hem gewoon stikken en dat is belachelijk.

Ik heb notificaties voor dit topic aanstaan, ik zal dus elke reactie na mij lezen en hier eventueel weer op reageren...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://centravi.mine.nu
rico_foxkiller
Ster des doods
Ster des doods
rico_foxkiller


Aantal berichten : 670
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 6:52 pm

Citaat :
IK hoop hiermee met nam tual een beetje uit de wind te hebben genomen, zoals sommigen tov hem reageren vind ik absoluut niet kunne, jullie laten hem gewoon stikken en dat is belachelijk.


Ik laat tual niet stikken en deze reacties gaan niet naar tual maar naar IRC. Dit gaat om hoe we IRC vinden en ik snap dat hij het (met jou (frank)) "vertegenwoordigt" en dus harde klappen hierover kan ontvangen.

Citaat :
ook voor jou geld dat jij bij de groep hoort die we eerst dagelijks op IRC zagen komen, en de laatste tijd niet meer.


Zo veel was ik ook niet online. Dat ik af en toe me gezicht liet zien ok. En omdat ik niet veel tijd meer over heb met die proefwerken allemaal (ok, hebben jullie ook. Maar ik heb geen bouncer en ga me daar ook niet in verdiepen.) Misschien dat jullie me dan ook in de vakantie wat vaker zien. (tijd van verveling en tijd voor te chillen ^^.
Terug naar boven Ga naar beneden
Toad_Foxxer
Ster des doods
Ster des doods
Toad_Foxxer


Aantal berichten : 288
Leeftijd : 29
Registration date : 12-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimewo jun 25, 2008 6:55 pm

Ik laat me nu en dan zo zien maar iedereen is weg Tjah dat noem ik geen "IRC"!!!
ik snap wel dat we er meer opmoeten maar tjah zeg dan wel even in je naam van ik ben weg!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://thief-lord.hyves.nl/
frankh99
Admin



Aantal berichten : 69
Leeftijd : 33
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedo jun 26, 2008 12:40 am

@ Toad_Foxxer: dat zou opgelost zijn als er meer mensen heen zouden gaan
van twee/3 actieve mensen kan je niet verwachten dat die het IRC kanaal actief maken, daar kan het niet alleen van afhangen.

@ rico: KLopt natuurlijk kunnen wij die klappen krijgen, alleen de reacties hier vond ik iets te scherp en iets te sterk tegen de persoon vandaar mijn reactie.
En een alliantie die zo negatief is tov een communicatie middel daar valt gewoon niks mee te doen.

Tual heeft op verzoek van mij de aandacht nogmaals op IRC gericht. Ik was namenlijk de persoon die dit in zijn actieve tijd altijd moest doen helaas. En het heeft nooit effect gehad. Maar kijk naaar de top ally in uni 2, daarvan komt zeker zo'n 50 % op IRC, dus profijt kan een allaintie er zeker van hebben, maar dan moeten er meer komen, het kan niet van 5 man afhangen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://centravi.mine.nu
tual
Ster des doods
Ster des doods
tual


Aantal berichten : 446
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedo jun 26, 2008 4:34 pm

Toad_Foxxer schreef:
Ik laat me nu en dan zo zien maar iedereen is weg Tjah dat noem ik geen "IRC"!!!
ik snap wel dat we er meer opmoeten maar tjah zeg dan wel even in je naam van ik ben weg!!

dat is we dergelijk te zien

tual|BNC OFFLINE
tual_|BNC offline
tual
tual_ online

frank`offline
Frank`Online

[thelastride] offline
[TheLastRide} online
Terug naar boven Ga naar beneden
http://gb1-sophianum.actie-forum.com/index.htm
Big Daddy
Groot vrachtschip
Groot vrachtschip
Big Daddy


Aantal berichten : 21
Leeftijd : 47
Registration date : 12-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimeza jun 28, 2008 8:42 pm

Hier is de king

Tja, iedereen heeft zijn voorkeur voor iets, er is msn, irc, skype en teamspeak ect ect ect.
Het is moeilijk om iedereen voor een bepaald chat te laten kiezen, gezien het feit dat meestal ieder een eigen voorkeur heeft voor een chat ruimte. Behalve dat is er ook een ander aspect waar rekening mee gehouden moet worden en dat is:
Heeft degene er de tijd voor of de behoefte om te chatten ? En dat verschilt per speler. Gezien er meerdere malen verzoeken zijn geweest om op irc te komen is het duidelijk hoe moelijk het is om spelers te bereiken. Er is blijkbaar weinig animo voor. Ik zelf vind irc een handige tool en ook erg gezellig, maar ook ik ben in deze zomerse dagen weinig achter de pc. Wat betreft de zomer maanden is het logisch dat er weinig mensen nog actief spelen (ondergetekende namelijk ook). In deze maanden stoppen ook de meeste mensen en het feit dat uni 2 aardig leegloopt is ook niet bevoordelijk voor het ogame leden aantal. Het is dan logisch dat er met de zomerse dagen er weinig mensen dan nog op de chat zijn.
Wel acht ik het belangrijk (maar wie ben ik jocolor ) dat na de zomer alle leden wel weer wat actiever worden.

Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook mijn laatste jaar zijn als ogame speler. Gezien ik 3 jonge kinderen heb en amper tijd heb om mijn kont af te vegen monkey zie ik geen andere keus om tot deze conclusie te komen. scratch

Maar goed, iedereen mag kiezen wat hij of zij wilt, ik zelf kies voor irc en hoop dat er toch nog wat meer mensen op irc komen. Maar dat is mijn mening cheers


Laatst aangepast door Big Daddy op zo jun 29, 2008 10:43 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
frankh99
Admin



Aantal berichten : 69
Leeftijd : 33
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimeza jun 28, 2008 9:34 pm

@ grote vader:P

Dan hoop ik je binnenkorrt weer een keertje te zien;)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://centravi.mine.nu
Big Daddy
Groot vrachtschip
Groot vrachtschip
Big Daddy


Aantal berichten : 21
Leeftijd : 47
Registration date : 12-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimezo jun 29, 2008 10:47 am

frankh99 schreef:
@ grote vader:P

Dan hoop ik je binnenkorrt weer een keertje te zien;)

Ik zal mijn best doen (zal hoogstwaarschijnlijk na mijn vakantie in Oostenrijk (Tirol) worden) king
Terug naar boven Ga naar beneden
KyCaRy
Admin
KyCaRy


Aantal berichten : 385
Leeftijd : 52
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedi jul 01, 2008 12:52 pm

frankh99 schreef:
Volgens mij was het jij het die in eerste instantie positief was over het gebruik van IRC, dat je sins ik gestopt ben hierin bent gaan veranderen kan maar dan is het belachelijk het op deze manier te verworden. Sterker nog indertijd toen we nog een website hadden, 2/3 maanden geleden. Stond er nog in de regels voor de alliantie dat IRC verplicht was voor iedereen, niet dat dit effect had maar toch... Dus nooit een voorstander van IRC geweest klopt ergens niet...
Het is jammer dat we het oude forum niet meer hebben, want daar was duidelijk te lezen dat ik IRC geen voorstander ben/was van IRC. Dat we het in de regels hebben opgenomen, is op verzoek van een aantal mensen in de alliantie en ik heb me neergelegd bij de meerderheid.

Voor iedereen: ik heb geen tijd voor IRC. Ik heb een druk gezinnetje met 3 kleine kindertjes, een drukke baan. Als ik dan in mijn vrije tijd ook nog achter IRC moet gaan zitten, dan hou ik helemaal geen tijd voor mezelf meer over. Ik zal heus wel een keer op IRC verschijnen, maar niet met regelmaat.

Verder ben ik van mening dat we niet te persoonlijk moeten gaan worden. Dat van PG 50% op IRC komt is niet heel verwonderlijk. Als je op school zit, geen gezinnetje hebt, of geen andere hobbies, dan is het een stuk makkelijker om op IRC te komen. Dan heb je daar tijd voor. Er zijn meer allianties in uni 2 die elkaar veel op IRC spreken. Maar denk nou niet dat ze daarom groot geworden zijn. Dat heeft er ook mee te maken dat deze spelers veel online zijn, ook 's nachts. Dat ze aanvallen uitvoeren die jij en ik niet uitvoeren en omdat ze goede contacten hebben om te ruilen. Dat zijn ook de jongens die al jaren spelen. De top accounts van PG zijn al 4 jaar of langer in bezit van PG. Dat is nooit meer in te halen. Kijk naar mijn account: die bestaat ook al bijna 4 jaar in uni 2. En kijk naar mijn oude account (Cyclops): die komt ook niet hard hoger, terwijl daar wel een hele actieve speler op zit/zat (in het weekend).

Nogmaals: ik ben niet tegen IRC, maar zeker niet voor!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sttn.actieforum.com
Cyclops
Slagschip
Slagschip
Cyclops


Aantal berichten : 240
Leeftijd : 31
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedi jul 01, 2008 2:07 pm

laat ik ook maar reageren:
om te beginnen; wat is een doel van een spel? zo goed mogelijk zijn (terwijl je het ondertussen niet meer leuk vind) of het leuk vinden van een spel (ookal kom je niet zo hoog)
bij mij was dat duidelijk dat 2e ik speelde ogame om het leuk te vinden (en dan ga je vanzelf beter worden)
een feit is dat hoe leuker je een spel vind, hoe meer je het speelt en hoe beter je ergens in word. en aan dat leuke kun je als groep iets doen!! door een goede communicatie en veel "ge-ouwhoer" speel je liever een spel omdat de groep zo leuk is. dit is ook de reden waarom ik het 3 jaar heb volgehouden hier.
toen ik bij TN kwam was er een geweldig forum met een ontzettende leuke groep, GEWELDIG! hierdoor was ik veel vaker op ogame te vinden en werd ik beter!

wat ik hieruit kan concluderen is dat een goede (niet over ogame gaande) communicatie er gewoon moet zijn!! of dit nu via IRC is, een forum of wat dan ook, hier word een allly/groep gewoon beter van.
als ik eraan terug denk hoe gezellig het toen was en hoeveel fantasie deze groep stak in een spelletje al king of the hill, weet ik weer waarom ik dit zo'n geweldige ally vind/vond. dit is een herinnering die iedere speler zou moeten hebben als hij/zij stopt! en dat is ook een voordeel van deze communicatie, de teamspirit word ontzettend versterkt!
Terug naar boven Ga naar beneden
KyCaRy
Admin
KyCaRy


Aantal berichten : 385
Leeftijd : 52
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedi jul 01, 2008 2:25 pm

Precies, Bart!

Dat geweldige forum hebben we nog steeds, maar de groep is veranderd in de loop der jaren. Ik vind het forum nog steeds geweldig, juist omdat ik er kan kijken wanneer ik wil en kan reageren wanneer ik wil. Bovendien ben ik niet afhankelijk van het feit of er iemand online is.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sttn.actieforum.com
frankh99
Admin



Aantal berichten : 69
Leeftijd : 33
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedo jul 03, 2008 3:42 pm

klopt een goede samenwerkende alliantie, heeft een actieve groep spelers nodig, niet alleen ingame, maar ook zeker op een forum of evt. op IRC.

Nu moet ik zeggen dat ik IRC over het algemeen handiger vind dan een forum, aangezien discussies sneller gaan.
Bijvoorbeeld een overleg als hoe moet het verder binnen de alliantie en dergelijke zijn gewoon dingen die je beter over IRC kan regelen dan via rondgaande post of over het forum. Het is wel handig om bijvoorbeeld het gesprek dat je gehad hebt vanaf IRC te koppiëren en te plakken op het forum zodat iedereen kan zien wat er besloten is.

En KyCaRy uiteraard verdienen je kinderen ed. aandacht, maar zoveel moeite is het toch niet om als je toch op Ogame zit gelijk het java applet ernaast aan te gooien, dat geld uiteraard niet alleen voor jou maar ook zeker voor de rest van de alliantie. IRC is heel handig voor snel contact maar dan zal er toch echt gebruik van gemaakt moeten worden.

edit: een en ander toegevoegd
Terug naar boven Ga naar beneden
http://centravi.mine.nu
KyCaRy
Admin
KyCaRy


Aantal berichten : 385
Leeftijd : 52
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimedo jul 03, 2008 11:26 pm

Het is maar net wat iemand prettig vind. Ik zit niet de hele avond achter mijn pc (wel veel), maar dan ben ik met heel veel verschillende zaken bezig. Als ik dan ook IRC nog in de gaten moet houden... Kijk, je zet IRC niet aan om niets te zeggen. En dat gebeurt nu wel. Je komt online, een aantal leden ingelogd, maar geen kip die wat zegt. Dan kan ik wel iemand pagen, maar om waarover te praten?

Ja, IRC is handig in tijd van oorlog (moet het wel een heel actieve oorlog zijn), maar verder zie ik het nut niet echt... Maar nu hou ik er over op... Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://sttn.actieforum.com
frankh99
Admin



Aantal berichten : 69
Leeftijd : 33
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimezo jul 06, 2008 2:12 pm

KyCaRy schreef:
Het is maar net wat iemand prettig vind. Ik zit niet de hele avond achter mijn pc (wel veel), maar dan ben ik met heel veel verschillende zaken bezig. Als ik dan ook IRC nog in de gaten moet houden... Kijk, je zet IRC niet aan om niets te zeggen. En dat gebeurt nu wel. Je komt online, een aantal leden ingelogd, maar geen kip die wat zegt. Dan kan ik wel iemand pagen, maar om waarover te praten?

Ja, IRC is handig in tijd van oorlog (moet het wel een heel actieve oorlog zijn), maar verder zie ik het nut niet echt... Maar nu hou ik er over op... Wink

dat komt omdat ieder van ons zijn eigen actieve IRC kanalen heeft opgezocht, ik zit bijvoorbeeld in zo'n 75 kanalen. Waarvan ik er slechts in een stuk of 20 echt actief ben
Terug naar boven Ga naar beneden
http://centravi.mine.nu
tual
Ster des doods
Ster des doods
tual


Aantal berichten : 446
Leeftijd : 29
Registration date : 11-03-08

IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitimezo jul 06, 2008 4:48 pm

ik zit volgens mij maar in 32 Sad waarvan ik toch wel 20 echt lees Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://gb1-sophianum.actie-forum.com/index.htm
Gesponsorde inhoud





IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!   IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
IRC FAQ! Nu moet je er echt heen komen!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Star Trek / The Newborns :: Uni 2 :: Algemeen-
Ga naar: